Luminita Pirvu

5 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a începe o afacere online

Thumbnail

În România sunt înregistrate oficial aproximativ 5000 de magazine online. Înainte de a începe o afacere pe internet trebuie să știi că este o zonă extrem de competitivă iar pentru a avea succes interacțiunea cu clientul trebuie să fie foarte strânsă. Cum îți poți evidenția afacerea într-o piață atât de aglomerată? Pentru a avea o afacere de succes în online trebuie să ții cont de 5 elemente.

1. Simțul afacerii.
La baza fiecărei firme de succes stă un simț al afaceri dezvoltat, iar în comerțul electronic se aplică aceeași regulă. Dacă dorești să începi o afacere cu un volum mare de produse sau servicii trebuie să știi ce înseamnă asta, ai nevoie de experiență antreprenorială.

Începând cu construirea unui inventar optim, gestionarea taxelor și a impozitelor până la tehnicile de marketing  și obținerea unui ROI constant - toate acestea  trebuie incluse într-un plan solid de afaceri și ajută în obținerea succesului  într-un spațiu extrem de competitiv cum este online-ul.  Fără un plan al afacerii și un simț practic bine devoltat nu se poate vorbi de succes în online.

2. Livrare rapidă
Comercianții offline oferă avantaje pentru clienții, avantaje pe care afacerile din online pur și simplu nu le au. Accesul imediat la produs este unul dintre ele. Atunci când un client intră într-un magazin și cumpără ceva, intră imediat în posesia produsului. În schimb, în comerțul online un client care achiziționează un produs trebuie să aștepte. Pentru a obține cât mai mulți clienți și ai păstra trebuie să fii rapid.

De asemenea trebuie să știi că intri în competiție cu branduri deja consacrate în mediul online. Livrarea și expediere este un punct extrem de important în satisfacerea clientului și acest aspect se va regăsi întodeauna  în recenziile clienților și în mențiunile de pe rețele de socializare.

3. Prețuri competitive
Înainte de a stabili prețurile trebuie să faci o cercetare pentru că este nevoie să știi care este dimensiunea pieței în care activezi. Există o foarte mare varietate de opțiuni pe care clienții o au și majoritatea compară prețurile produselor înainte de a le achiziționa.

În debutul unei afaceri trebuie să atragi clienții și să te diferențiezi de ceilalți actori din industria pe care o reprezinți. Și pentru asta ai nevoie de prețuri competitive. Întotdeauna prețurile cele mai scăzute sunt câștigătoare.

4. Implicarea în social media
Un alt avantaj pe care clienții îl au atunci când fac cumpărături în magazinele fizice este experiența- posibilitatea de a testa, admira produsul pe care și-l doresc, cu late cuvinte toată experiența implicată în cumpărarea unui produs. Când face cumpărături online, clientul are parte doar de experiența oferită de magazinul online și, eventual de comunicarea pe rețelele sociale. De aceea este esențial să gândești în perspectiva și să devii creativ atunci când vine vorba de atragerea clientului și implicarea acestuia.

Concursurile pentru clienți, campaniile speciale, reduceri de prețuri sau distribuirea de informații utile sunt doar câteva dintre modalitățile prin care poți atrage atenția cliențiilor și îi poți fideliza.

5. Servicii excelente pentru clienți
Afacerea trebuie să fie susținută de un personal foarte bun care relaționează direct cu clienți. Experiența serviciului de relații cu clienții pe care o oferi cumpărătorilor este una dintre principalele căi prin care afacerea ta se va remarca.

Dacă răspunsurile la întrebările clienților sunt rapide și prietenoase se va vedea  în postările și recenziile din rețele sociale și asta se va simți în vizualizările, în traficul de pe pagina magazinului și evident în vânzări. Dacă clienții au o experiență neplăcută se va reflecta asupra afacerii.

Sursa: forbes.com

 

Vizualizari
966
Conţinut
Adauga comentariu